top of page

Met dank voor het vertrouwen. 

Met veel plezier deed ik vele projecten voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van merkstrategie tot herpositionering. Van productontwikkeling tot campagne. Samen met partners, want alleen kom je niet zo ver. Om een beeld te geven heb ik een aantal projecten hier uitgelicht. 

De verander- en cultuurtrajecten staan hier niet vermeld. Mocht je daar meer over willen weten, dan deel ik mijn ervaring en kennis graag tijdens een kennismaking. 

Met speciale dank aan alle opdrachtgevers, voor de samenwerking én het vertrouwen.  

MARGINPAR_about us hero.jpg
MERKBOUW

We flower with an innovative touch

Merk‐ en communicatiestrategie Marginpar. 

 

Strategie voor de transitie van push naar pull. Ontwikkelen van de business case voor de (internationale) herpositionering van het merk.

 

Marketingstrategie en actieplan voor uitbreiding naar nieuwe markten. Communicatie met stakeholders. Implementatie strategie, tactiek en communicatie.

 

Nieuwe branding, website, contentstrategie, beursconcept, magazine en campagnes gelanceerd in samenwerking met Karin van Iterson van www.hakijk.nl .

lampje overloop - oma-kleinkind-1.jpg

Woongemak is kinderspel

Voor Veiligheidsregio Noord‐Holland Noord maakte ik customer journeys t.b.v. de 
campagne valpreventie en brandveiligheid ouderen.

 

Doelgroeponderzoek senioren en ouderen en analyse bestaande rapportages en feedback focusgroep.

 

Interactieontwerp klantreizen met het oog op activeren van de doelgroep om hun huis zelf (eenvoudig) veiliger te maken.

 

Website en ontwikkeling online interactief 'spel' begeleid: interactiemodel en copy.

aov_fonds_zelfstandigen_bouw_edited.jpg
INTERIM

Zelfstandigen Bouw

Manager Marketing Communicatie a.i. (2017 - 2018)

    

Bij Zelfstandigen Bouw was ik voor de periode van bijna anderhalf jaar als interim manager marketing & beleid verantwoordelijk voor het vertalen van de transitie (na reorganisatie) naar een nieuwe, toekomstbestendige verenigingsstrategie met bijbehorende beleids‐ en communicatieplannen.

online-experience-international-studies.

International Studies 

Voor de Faculteit der Geesteswetenschappen van Universiteit Leiden mocht ik een marketingstrategie maken voor de internationale werving van studenten voor een nieuwe opleiding.

 

Ik onderzocht de (internationale) markt, de doelgroepen, concurrenten en de inhoud van het programma zelf. Ik leverde de marketingstrategie en een actieplan voor de toen nieuwe bacheloropleiding International Studies. De opleiding groeit nog steeds.

TechniekNederland-e-commerce.jpg
INTERIM

Techniek NL 

(Uneto-VNI)

Specialist Marketing & Ledenzaken a.i. (2015 - 2016)

Bij Uneto-VNI (nu Techniek Nederland) was ik eindverantwoordelijk voor ontwikkeling van de business case en communicatiestrategie voor de doelgroep middelgrote bedrijven (van 50 tot 250 medewerkers) en de strategie voor zzp’ ers als ‘nieuwe’ doelgroep.

Ook heb ik een uitgebreide marketing‐ en contentstrategie geschreven waarin beleid, doelgroepen, thema's, doelen en communicatiemiddelen samenkomen. De ontwikkeling van het interactieontwerp voor een nieuwe corporate website met Ledennet heb ik begeleid vanuit de afdeling Ledenzaken.

Hakijk_parkeergarage_web3-690x463.jpg

Daal af en ga op

in het hart.. 

Daal af en ga op in het hart van de stad, is de quote van de parkeergarage Garenmarkt in Leiden. Een gloednieuwe  parkeergarage, vijf-laags onder de grond, die voor 425 auto’s een ruime parkeerruimte biedt.

 

Met een team onder bureau Hakijk bedachten we de thematiek van deze nieuwe stadsgarage. De verdiepingen zijn verdeeld in vijf thema’s: Leidse straatjes, grachten & oevers, feestjes & festivals, buiten spelen en monumenten & musea. Elk thema heeft een bijpassende kleur.

 

De bezoeker kan door het cijfer, de kleur, de afbeeldingen van het thema bij terugkomst snel zijn auto terugvinden.

763.jpeg

Als iedereen slaapt, zijn wij wakker. 

Contentstrategie voor The Post Online. 

 

Begeleiding redesign en interactieontwerp (op basis van de contentstrategie) nieuwe website (lancering mei 2015), positionering, landelijke online campagnes, activatie merk in de digitale nieuwswereld, copywriting en webredactie social.

unnamed_edited.jpg

Jeugdwerkloosheid

Het doel van Project JA is om alle jongeren tussen de 18 en 27 jaar uit Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude met een bijstandsuitkering te plaatsen op een opleiding of baan. Bij de start van dit platform ben ik betrokken geweest als communicatieadviseur en bouwde ik mee aan het netwerk en PR voor dit mooie initiatief.

 

Project JA begeleidt jongeren in de leeftijd tussen 18 en 27 jaar naar het onderwijs of naar een baan. Samen met partners in de regio Leiden biedt Project JA een gepersonaliseerd programma aan.

180928-990x659_edited.jpg
WERVING

Rotterdam: Home of The Double Degree

Online communicatieplan en campagnes voor de (internationale) werving van studenten voor verschillende Masters van Erasmus School of Law. Werving nieuwe en internationale studenten voor Rechtsgeleerdheid 

 

Doel social campagne: 

Awareness creëren bij de verschillende doelgroepen (NL, DU, GB)

Zoveel mogelijk BA-studenten naar de open dagen trekken. 

Stucadoor-2-500px.jpg
INTERIM

Technisch Bureau Afbouw

Marketing Communicatie Manager a.i. (2012-2014)

Strategische merkbouw en positionering van business case tot uitvoering. 

 

Doelgroeponderzoek, business plan, huisstijl, merknaam, merk‐en marketingstrategie. Nieuwe contentstrategie voor meerdere merken en producten. Verschillende campagnes (online en print), online marketing (social en ads), copywriting en PR.

stikstof_bioscopenleiden_05.jpg

Drie filmtheaters,

één missie.

Business & marketing consultant (2016 - 2017) bij Bioscopen Leiden.

 

Strategie en marketing voor de positionering van de drie verschillende filmtheaters (Trianon, Lido, Kijkhuis) in Leiden. Marketingacties en lobby in de periode naar de bouw en opening van een nieuw Filmhuis. Begeleiding omgevingsonderzoek en strategische communicatie met stakeholders en partijen t.b.v. de winnende tender voor de bouw van megabioscoop De Geus in het Leidse Stationsgebied.

Tropisch eiland

Vanuit je luie stoel. 

Business & marketing consultant voor Freemle.com, nu Jortt. 

Voor Zilverline heb ik de marktverkenningen (doelgroepen, users en media) gedaan voor hun startup Freemle.com. Online boekhouden vanuit je luie stoel.

 

We ontwikkelden de business case en pakketten. Ik schreef de merk- en contentstrategie en werkte een aantal maanden in het team aan de lancering van het product en merk. 

bottom of page